Ücretsiz Talep Oluşturun!


Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez uygulaması vardır. Toplanan kişisel verileriniz Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nda belirtildiği şekilde mevzuata uygun olarak kullanılmaktadır. Web sitesi üzerinden iletişim bilgilerini paylaşan veya talep oluşturan her kullanıcı bunu kabul etmiş sayılır.

İşitme Kaybında Ailenin Görevleri Nelerdir?

İşitme Kaybında Ailenin Görevleri Nelerdir?

Çocuklarda işitme kaybı ne kadar yaygındır?

Ne yazık ki, işitme kaybı, çevremizdeki gürültü nedeniyle gençlerde daha yaygın hale geliyor. 2013 yılında CDC, altı ila 19 yaş arasındaki çocukların ve ergenlerin en az yüzde 12,5'inin aşırı gürültüye maruz kalması nedeniyle işitme cihazlarında kalıcı hasar gördüklerini tahmin etmektedir.

 

Doğumdan dört aya kadar, bebeğinizin şunları yapması gerekir:

Yüksek seslere tepki verir.
Uyandığında sesler çıkartır.
Gülen bir kişiye veya sesinize yanıt verir.
Tanıdık bir sesle sakinleşir.

 

Dört aydan dokuz aya kadar, bebeğinizin şunları yapması gerekir:

Konuşurken gülümser
Ses çıkartan oyuncaklara dikkat eder
Başını tanıdık seslere doğru çevirir
Babbling sesleri yapar
Güle güle  gibi el hareketlerini anlar

Dokuzdan 15 aya kadar, bebeğinizin şunları yapması gerekir:

Çeşitli bebek sesleri yapmar
Bazı basit sesleri tekrarlar
Temel istekleri anlar
Dikkatini çekmek için sesini kullanır
İsme cevap verir

Bebeğiniz 15 ila 24 ay arasında şunları yapmalıdır:

Birçok basit kelime kullanır
Sorduğunuzda vücut bölümlerini gösterir.
Ortak nesneleri adlandırır.
Şarkılara, tekerlemeler ve hikâyelere ilgi duyar.
Adını bildiğiniz tanıdık nesnelere yönlendirir.
Temel komutları takip eder.

Daha büyük çocuklar da kalıcı veya geçici olan işitme kaybına sahip olabilirler. Yürümeye başlayan veya okul öncesi çağındaki çocuğun işitme kaybı yaşayabileceğini düşündüğünüz bazı şeyler şunlardır:

İnsanların ne söylediğini anlamakta güçlük çekiyor.
O diğer yaşıtlarından farklı olarak konuşur.
Adı sorulduğunda  cevap vermiyor.
Sorulara uygunsuz cevap verir (yanlış anlamalar).
TV sesini inanılmaz derecede yüksek veya duymak için TV'ye çok yakın oturur.
Akademik olarak problemler yaşar.
Konuşma ya da dil gecikmeleri sorunları var.
Evde veya okulda eylemlerini taklit etmek için diğerlerini izler.
Telefonda konuşurken konuşması anlaşılamıyor veya telefonda konuşurken kulaklarını sık sık değiştiriyor.
"Ne?" Diyor ya da "ha?"gibi anlamadığı için tekrarlar yapar.
Bir konuşmacının yüzünü çok dikkatli bir şekilde izler - çok sayıda çocuk işitme kaybı çok başarılı dudak okuyucular olduğu için tespitten kaçar.